Kjøpsvilkår

Et Hjem Interiør AS | Org. 918 111 697

Fakturaadresse:
Verksgata 20
1353 Bærums Verk

Returadresse (for privatkunder):
Et Hjem Interiør AS
Verksgata 20
1353 Bærums Verk
Husk å merke med ditt navn!
Kundeservice: netshop@ethjeminterior.no  

GENERELT
Ved kjøp i nettbutikken aksepterer du disse vilkårene. Vilkårene gjelder for privatkunder i nettbutikken og det er en betingelse at du er over 18 år (mindreårige må ha foresattes godkjenning).

PRISER
Prisene er er oppgitt i NOK og er inklusive merverdiavgift og det vil gå tydelig frem i kjøpsprosessen hva som er moms og eventuelt andre avgifter.
Vi tar forbehold om skrivefeil. 

BETALING
Betaling er mulig i NOK. Tilgjengelige betalingsalternativer er VIPPS, faktura eller betalings- og kredittkort. Betalingen blir trukket når bestillingen gjennomføres på nettsiden.
Vær oppmerksom på at vi ikke kan akseptere gavekort, varekort, kontanter eller sjekker som betaling i nettbutikken.

MOTTAK AV PRODUKTENE
Etter at du har mottatt pakken/produktene, må du så snart du har anledning og innen rimelig tid, undersøke om du har fått det du faktisk har bestilt, om produktene er blitt skadet under transport, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ta kontakt med oss hvis noe er galt, og vi vil finne den beste løsningen!

GARANTI OG REKLAMASJON
Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om Forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven). Ved eventuelle tvister følger Et Hjem Interiør AS Forbrukertvistutvalgets avgjørelser. Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering av nytt tilsvarende produkt eller at kjøpet heves. Et Hjem Interiør AS kan alltid forlange at kjøpet heves, fremfor feilretting eller relevering. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Melding om feil og mangler ved produktene må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten.

ANGRERETT
Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet ditt. Angreretten gjelder for alle varer (utenom frakt og gebyrer). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen kontakter oss på e-post netshop@ethjeminterior.no, og gir beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Returadresse ser du øverst på denne siden. For at angreretten skal gjelde, må produktet være i den stand du mottok det og returneres i originalemballasjen. Returforsendelse må betales av kunde.
Du har ansvaret for at produktet er forsvarlig pakket for returtransport. Om deler av en bestilling blir returnert refunderes prisen på produktene som dette gjelder. Refusjonen skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet i retur.
Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler, ta kontakt med Forbrukerrådet.

Varer som sendes oss uten originalemballasjen kan vi dessverre ikke ta imot. Så snart vi har mottatt varen, refunderer vi beløpet tilbake til deg.
Tilbakebetaling skjer vanligvis 1-3 dager etter vi har registrert returen. Pengene vil automatisk settes tilbake på samme konto som du brukte ved ditt kjøp.

Last ned skjema for angrerett

FORBEHOLD
Vi prøver vårt beste for å ha bilder i nettbutikken som reflekterer varens riktige farger. Vi tar allikevel forbehold om at varens faktiske farger kan avvike noe fra foto, da farger vises forskjellig på ulike skjermer. Vi tar også forbehold om feil i informasjon og priser. Vi gjør vårt beste for å rette opp feil og mangler som vi gjøres oppmerksommes på.

SKADDE PRODUKTER
Et Hjem Interiør AS sørger for at alle produktene blir nøye kontrollert og kvalitetssikret før de blir sendt til våre kunder. Kunden er alltid ansvarlig for å inspisere varene ved mottak. Hvis varen har mangler, eller varer mangler, kan du kreve en ny levering innen 2 år fra bestillingsdatoen. Feilen må ha eksistert da produktene kom i din besittelse. Kunden skal varsle Et Hjem Interiør AS skriftlig innen 10 DAGER etter å ha mottatt varene. Kravet kan gjøres til e-post netshop@ethjeminterior.no  Vennligst inkluder bestillingsreferansenummeret ditt i emnelinjen.
Hvis den skadde varen fulgte en ordre som inneholder andre kjøpte varer, vil ikke kostnaden for den originale leveringen bli tilbakebetalt.
Vi returnerer pengene dine så snart som mulig. Lagre alltid kvitteringen. Midlene vil bli returnert til kontoen din i henhold til den opprinnelige betalingsmåten.

FRAKT
Når bestillingen er fullført, mottatt og akseptert, bretter vi opp ermene og går i gang på vårt lager i Oslo. Vi tar sikte på å sende innen 1 til 3 dager hvis varen er på lager. Hvis det du bestilte ikke er på lager, vil du få en mail med forventet leveringstid.
For bestillinger som legges inn i helger eller på helligdager, vil ordre begynne å behandle neste virkedag. Helligdager og høyeste salgstid kan endre leveringsfristen.
Vi benytter Postnord som vår frakt leverandør og sender kun til adresser i Norge.
Du henter dine varer på nærmeste postkontor.

Det er kjøpers ansvar å oppgi riktig adresse og telefon ved bestilling. Hvis pakken ikke er hentet innen 14 dager på oppgitt hentested/postkontor returneres varen til oss. Hvis varen skal sendes på nytt blir kjøper belastet for frakten.

FORCE MAJEUR
Er vi forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Et Hjem Interiør AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

COPYRIGHT
Denne nettsiden er eid og driftet av Et Hjem Interiør AS. Alt innhold, inkludert bilder, design, logoer, fotografier, skriftlig og annet materiale på våre nettsider er opphavsrettslig beskyttet. Alle verdensomspennende rettigheter er reservert. Enhver reproduksjon, helt eller delvis av nettstedet er strengt forbudt uten skriftlig tillatelse fra Et Hjem Interiør AS. Vær oppmerksom på at hver av ulike varemerker, produktnavn osv. representert på våre nettsider er tilhører sine individuelle eier-selskaper.

 

PERSONOPPLYSNINGER

Vi lagrer personopplysninger i forbindelse med bestillinger i nettbutikken. Opplysningene blir brukt til håndtering av ordre, eventuelle bytter/reklamasjoner og bokføring. Vi tar vare på opplysningene i 5 år i henhold til regnskapsloven. Vi lagrer ikke sensitive opplysninger som personnummer, kortinformasjon eller kredittinformasjon. Vi kan kontakte deg på epost som gjelder bestillinger.

Ta kontakt på netshop@ethjeminterior.no om du ønsker å slette personlige opplysninger så vil vi anonymisere dine ordrer. Husk da å ta vare på alle kvitteringer for garantier og reklamasjoner.

Varene sendes fra:
Et Hjem Interiør AS
Verksgata 20
1353 Bærums Verk